Najpopularniejszy portal social media – Instagram
Instagram. Pewnie nie raz Twoim uszom obiła się ta nazwa. Prawdopodobnie nawet masz swoje konto na tym popularnym serwisie społecznościowym. Skąd właściwie wziął się Instagram? Powstał w 2010 roku, a jego założycielem był Kevin Systrom. Niecałe dwa lata później został kupiony za ponad miliard dolarów przez również popularny serwis – Facebooka. Instagram szybko stał się aplikacją, którą pokochały setki milionów ludzi na całym świecie. Umożliwia on publikowanie zdjęć oraz filmów wideo na swoim profilu, ale również w tak zwanym „insta stories”, które wyświetla się naszym obserwującym przez 24 godziny od publikacji. Z Instagrama w łatwy sposób można korzystać za pomocą urządzeń mobilnych, jak smartfony, czy tablety. Przeglądanie zdjęć jest możliwe również na komputerach i laptopach, ale minusem jest to, że z tych urządzeń nie można publikować zdjęć. Założenie konta na Instagramie trwa dwie minuty, a połowę tego czasu, jeśli utworzysz swoje konto za pomocą Facebooka, który automatycznie pobierze wszystkie Twoje dane. Na Instagramie poza publikacją zdjęć, wideo oraz dzielenia się ze światem wydarzeniami swojego życia, można również prowadzić biznes, a dzięki skutecznym rozwiązaniom marketingowym, prężnie go rozkręcić. Jeżeli posiada się dużą liczbę obserwujących, którzy regularnie likują i komentują zdjęcia, to można liczyć na nawiązanie współpracy z różnymi markami, które będą nam wysyłać darmowe produkty do testów, a w przypadku dużych kont – płacić za reklamę. W dzisiejszym artykule dowiesz się, co należy zrobić, aby pozyskać nowych obserwujących na swoim profilu na Instagramie.
Jak zdobyć nowych followersów?
Zacznijmy od teorii, czyli tego, w jaki sposób Instagram wyświetla nam mogące nasz zainteresować treści. Wszystko dzieje się oczywiście za sprawą algorytmów, które dokładnie monitorują wyszukiwane przez nas treści, przeglądane profile, wyświetlane relacje i obserwowane konta. Jednym z najskuteczniejszych sposobów, który działa niezawodnie na promowanie swojego Instagrama, jest kampania reklamowa, którą możemy stworzyć na Instagramie. Reklama tego typu może przybierać różne formy i być wyświetlana w różnych miejscach, na przykład na „tablicy” podczas przeglądania zdjęć lub jako przerywnik insta stories. Jest to rozwiązanie niezwykle skuteczne, pod warunkiem oczywiście, że potrafimy ustawić odpowiednie ustawienia kampanii i trafiać do faktycznie zainteresowanych użytkowników. Istnieją jednak sposoby, dzięki którym zdobycie followersów będzie zupełnie darmowe.
Pierwszym istotnym czynnikiem, o którym na pewno każdy już słyszał, są hasztagi. Są to znaczniki, dzięki którym taguje się określone słowa lub całe wyrażenia. Hasztagi są skuteczną metodą, która przyciągnie na Twojego Instagrama osoby o podobnych zainteresowaniach. Warto używać dwóch rodzajów hasztagów. Pierwszym z nich są hasztagi ogólne, czyli popularne, które bardzo często są używane przez wielu użytkowników na Instagramie. Drugim rodzajem hasztagów są te, które są ściśle związane z tematyką Twojego Instagrama lub usługami/produktami, które chcesz promować. Jedna i druga metoda zapewnia sporą skuteczność, gdyż przyciąga na nasz profil różnych ludzi, którzy finalnie mogą zainteresować się treściami, które publikujesz, a następnie zaobserwować Twoje konto.
Drugim, ciekawym sposobem jest udostępnianie Twojego konta na Instagramie na innych portalach społecznościowych. Podczas rejestracji warto połączyć swoje konto z Facebookiem, gdyż automatycznie Twoi znajomi zostaną poinformowani, że dołączyłeś do grona instagramowej społeczności. Większość z nich na pewno zaobserwuje Twoje konto, a dzięki temu na start zyskasz pewne grono odbiorców. Możesz również podczas publikowania zdjęć na Instagramie jednym kliknięciem dodawać je również na tablicę na Facebooku, a to również wyświetli się tym, którzy mają Cię na liście kontaktów. Link do swojego Instagrama możesz umieszczać również na innych portalach, jak Twitter, Snapchat, TikTok lub YouTube.
Zadbaj o jakość swoich zdjęć i o całościowy wygląd swojego profilu. Ładne, estetyczne konta są chętniej oglądane i obserwowane, niż te, na których „nic nie trzyma się kupy”. Podczas edycji zdjęć stosuj filtry, baw się nasyceniem kolorów, dodatkowymi efektami, a zobaczysz, że ciekawa obróbka przyciągnie na Twoje konto nowych followersów. Każde z Twoich zdjęć powinno być przerobione w podobnym stylu, aby efekt końcowy, czyli cała Twoja tablica, była spójna. Oprócz samych zdjęć warto również zadbać o opisy pod nimi. Nie powinny być bardzo długie, raczej średniej długości, ale napisane z humorem i we własnym stylu. Nie zapomnij oczywiście o hasztagach, jednak stosuj je z umiarem i wybieraj te, które faktycznie pasują do opublikowanej fotografii/grafiki.
Skutecznym sposobem, dzięki któremu inni użytkownicy dowiedzą się o naszym profilu, jest regularne komentowanie i likowanie treści, które publikują. Nie mogą to być jednak komentarze w stylu „Piękne zdjęcie, zapraszamy do nas”, tylko odpowiedzi dotyczącego konkretnego postu. Jeżeli my przeczytamy i odpowiemy na post innej osoby, to mamy większe szanse na to, aby ta osoba odwiedziła nas profil i zrobiła dokładnie to samo. Aktywne i regularne komentowanie zdjęć na tych samych profilach daje szansę, aby zostawiły one „follow” na naszym koncie.
Geo – tag, czyli oznaczanie lokalizacji, na przykład miejsca, w którym znajduje się Twoja firma lub zrobiona fotografia. Istnieją użytkownicy, którzy szukają różnych zdjęć w swojej najbliższej okolicy, a dzięki temu Ty zyskujesz dużą szansę, aby znaleźli się oni również na Twoim profilu. Ważnym czynnikiem, który w ostatnim czasie stał się bardzo popularny, wręcz częściej oglądany niż dodawane posty, jest dodawanie tak zwanego insta stories. Wspominaliśmy już o tym we wcześniejsze części artykułu. Jest to rodzaj relacji, która wyświetla się użytkownikom, którzy nas obserwują, ale nie tylko (jeśli nie mamy konta prywatnego) przez 24 godziny od publikacji materiału. Na insta stories można publikować i oznaczać miejsca, w których się było, spacerowało, jadło, można również wypowiadać się na różne tematy, prowadzić live, czyli pogadanki na żywo oraz dzielić się wszystkim tym, co dzieję się w naszym codziennym życiu. Dzięki publikowaniu insta stories pokazujemy naszym obserwatorom nasze codzienne życie, co zacieśnia naszą relację.
Aby zdobywa nowych followersów należy aktywnie
korzystać z Instagrama, często publikować nowe posty, regularnie korzystać z
insta stories, ale również zadbać o kontakt z obserwatorami poprzez np.
komentowanie ich profili. Jeżeli będzie się konsekwentnym i wytrwałym, to
szanse na zdobywanie coraz liczniejszego grona odbiorców zdecydowanie wzrosną.