Jak działa Instagram?
Instagram to portal społecznościowy, który powstał w 2010 roku, a jego założycielem był Kevin Systrom. W 2012 roku został kupiony za około 1 mld dolarów przez Facebooka. Jest to serwis, na którym użytkownicy mogą dzielić się ze światem zdjęciami oraz filmikami wideo. Instagram umożliwia również przerabianie zdjęć oraz wideo, poprzez specjalistyczne filtry, gify oraz obrazki. Zdjęcie publikuje się na Instagramie za pomocą smartfonów lub innych urządzeń mobilnych, na przykład tabletów, a na komputerze można je przeglądać. Instagram pozwala na obserwowanie różnych użytkowników, dzięki czemu ich zdjęcia regularnie wyświetlają się na stronie głównej aplikacji. Założenie konta na Instagramie jest bardzo proste i nie powinno przysporzyć żadnych problemów. Najłatwiejszą możliwością jest zalogowanie się do Instagrama przez Facebooka, dzięki czemu Twoi znajomi szybciej dowiedzą się o Twoim profilu. To połączenie umożliwia również szybką publikację zdjęć, które dodajemy na Instagramie, również na facebookowym profilu.
Co można robić na Instagramie?
Oprócz podstawowej opcji, czyli publikowaniu zdjęć oraz filmików, można je również przerabiać. Instagram oferuje bardzo prosty w użytkowaniu edytor, dzięki któremu na zdjęcia możemy nanosić filtry, zmieniać kolory, ustawiać poziom kontrastu oraz nasycenia barw itd. Dzięki temu z pozoru zwyczajne zdjęcia mogą stać się małymi dziełami sztuki. Instagram umożliwia wchodzenie w interakcje z innymi użytkownikami tego portalu, dzięki opcji komentowania, lajkowania zdjęć i filmów, publikowania instastories oraz wiadomościom prywatnym. Co to jest instastories? Są to relacje, które wyświetlają się na samej górze, zaraz po wejściu w aplikację. Wystarczy, że kliknie się na ikonkę konkretnego użytkownika, a momentalnie wyświetla się to, co na tę relację wrzucił. Filmiki i zdjęcia dostępne w relacji można oglądać tylko przez 24h od ich opublikowania, gdyż po tym czasie znikają. Jeżeli chcemy jednak, aby te relację się zachowały, to możemy przypiąć je do „relacji wyróżnionych”, które wyświetlają się na naszym profilu.
Jak zarabiać na Instagramie?
Influencer marketing to rodzaj marketingu internetowego, który polega na tym, że popularni ludzie, którzy posiadają spore zasięgi oraz dużą liczbę obserwujących, promują konkretne usługi bądź produkty. Największą zaletą marketingu na Instagramie jest to, że Influencerzy (osoby, które prowadzą Instagram i na tym zarabiają) mają bezpośredni kontakt ze swoim odbiorcami i stanowią dla nich wiarygodne źródło informacji. Dzięki temu, popularni Influncerzy mogą prowadzić kampanie reklamowe, w których pokazują swoim obserwatorom reklamowane produkty. Mogą to robić na kilka sposobów. Jednym z nich jest wstawienie zdjęcia (na przykład zdjęcia danego Influencera z produktem), a do tego opis, który ma zachęcić ludzi do zakupów. Bardzo często firmy zlecające przygotowują specjalne kody zniżkowe dla obserwatorów, dzięki czemu jeszcze bardziej zachęcają ich do zakupów. Kolejną możliwością jest nagranie instastories, w którym w kilku filmikach opowiada się o właściwościach danego produktu, jego zaletach oraz przekonuje followersów do zakupu. Jedna i druga metoda jest bardzo skuteczna.
Zależnie od tego, jakie zasięgi posiadają poszczególni Influencerzy, kampanie reklamowe są różnie wyceniane. Oczywiste jest, że im Influencer posiada więcej obserwatorów, którzy regularnie lajkują i komentują zdjęcia, tym cena będzie wyższa. Topowi polscy Influencerzy na jednej kampanii mogą zarabiać nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Co to jest hasztag i dlaczego warto go używać?
Hasztag to słowo lub całe wyrażenie, które poprzedza się specjalnym znakiem „#”. Jest to bardzo pomocne działanie na Instagramie, gdyż dzięki tagowaniu poszczególnych słów, możemy przyciągać na nasz profil użytkowników, którzy mają podobne zainteresowania. Dzięki hasztagom możemy bardziej skutecznie promować nasz profil. Hasztagi powinny się odnosić do tematyki zdjęcia, a po postawieniu znaku nie należy robić spacji, gdyż w takim przypadku hasztag nie powstanie.
Instagram to niezwykle popularne serwis
społecznościowy, który nie tylko pozwala śledzić poczynania naszych znajomych i
publikować ciekawe fotki, ale również daje nam możliwość oglądanie tego, co
robią nasi ulubieni artyści – aktorzy, youtuberzy, czy muzycy.